14 Mart 2010 Pazar

Best Of L'Auriga


Uzun süreli takipçilerin bileceği üzere L'Auriga'da bir zamanlar her haftanın şarkısı yayınlanırdı ancak görüldüğü üzere ben hep unuttum, üşendim şarkıalrı güncellemeye, etmeye. Bu nedenle artık bu seriyi kafama göre devam ettirmeyi uygun gördüm, durum böyle oluncada serinin adı sanı aynı kalamadı. Bu konuyu açıklığa kavuşturduktan sonra şarkımıza geçebiliriz, efendim listemize bu postta Manu Chao'dan "Me Gustas Tu" şarkısını katmayı uygun gördük. Manu Chao fransız bir folk sanatçısıdır aynı zamanda da ispanyol kökenlidir, şarkılarında daha çok politik olaylara yer verir. Göç, adalet, savaşlar vesaire fazlasıyla yer bulurlar kendilerine Manu Chao'nun parçalarında, kendisine dair bir başka not ise fazlaca sol eğilimli olmasıdır, globalleşmeye karşı bir duruşu vardır. Bu özellikleri sayesinde de sol kesimden çok takipçi bulmuştur kendisine. Benim gözümde onu çok önemli bir sanatçı yapan bir özelliği vardır, o da şarkılarında Arapça, Fransızca, İtalyanca, İngilizce, İspanyolca ve şu an aklıma gelmeyen bir çok dili dahil etmesidir, yani bir parçasını dinlerken Baskça ve Arapçaya rastlayabilirsiniz. "Me Gustas Tu" da ise diğer bir çok şarkısının aksine aşktan bahsediyor Manu, keyfini çıkarın.

Me gusta soñar.

Hiç yorum yok: