17 Kasım 2009 Salı

L'Auriga


 
Blog hayatına hiç yabancı sayılmam, yaklaşık bir buçuk yılı aşkın bir zamandır blogları takip ediyorum ve bir zamandır bu oluşum da kendime de bir yer edinmem gerektiğini düşünüyordum. Bu bağlamda bundan iki ay önce benim için bir hobi olmanın ötesine geçmiş futbol dünyası hakkında bir blog açtım. Ne yazık ki daha sonra futbol bloglarının(bazı istisnalar hariç) birbirinin kopyası olmasını farketmem ve kendilerini türk futbol basınının bir milyon ışık hızı ilerisinde görmelerinden(haklı da sayılırlar aslında bu görüşleri için) doğan egolarının yazdıkları ya da yazmaya çalıştıkları özgün içeriğin önüne geçmeye başladığını üzülürek farkettim ve bu konu hakkında çeşitli yazılar da okudum. Bende kendi blog'umun diğerlerinde pek farklı olmadığını farkettikten sonra futbol blogumda yazmaya son verdim. Şu an temelini attığım blog'da da farklı bir amaç güderek özgün bir içeriğe sahip olmayı hedefliyorum.
 
 İkinci sınıfa giderken evimize bana piano çalmayı öğretmeye gelen hocayı kovmamdan sonra sürekli bana uygun bir sanat dalı aramaya girişti çevremdekiler. Ben ise bu sanatı yakın bir geçmişte buldum. Kimilerine göre kestirmeden sanat sayılsaya da, fotoğrafçılık insana yeni bir şey katabilen yegane sanat dalları ve bilimlerden biridir benim gözümde. Bu ilgimden dolayı bir photo-blog açmaya yelteniyorum. Şu meşhur açılımlara bir tane de ben katmak istiyorum ve yapıyorum, evet hedef açılımı:
  
  İlk blog'umda hedeflediğim ya da hiç hedefliyemediğim amaçlardan ve benimsiyemediğim ideolojilerden uzak olarak bu blog bir paylaşım sitesi olacaktır, bir photo-blog olarak temelleri atılmıştır ama yayımlanması istenilen herhangi bir düşünce veya yazı blog kuralları çerçevesinde yayımlanacaktır. Amaç olabildiğince fotoğrafçılığa ilgi duyan insanların diğer ilgili kişilerle ürünlerini paylaşabilmeleridir. Belirli bir süre zarfına sabitlenmiş olarak çeşitli zamanlarda ödüllü fotoğraf yarışmaları düzenlenecektir. Bu blog'un fikir babası Sokrat dır keza kendisi, kendi kendini bir cahil olarak görmüş ve bu bağlamda olabildiğince çok araştırma yapmış, insanları dinlemiş ve demokratik bir sonuca ulaşmaya çalışmıştır, benden ondan edindiğim bu fikirle her an yeni bir şeyler görerek, araştırarak cahilliğimi gidermeye çalışıyorum ve sizi de katılımlarınızla bu olguya davet ediyorum. Yayımlanmasını istediğiniz ürününüz blog'un sağ üst köşesinde bulunan e-mail adresimden bana yollayarak yayımlatabilirsiniz. Umarım sağlıklı bir paylaşım yaşarız. Herkese iyi günler.

Post Scriptum: Blog'un isminin neleri temsil ettiğini yakın bir zamanda gelecek olan bir postla anlatacağım. O zamana kadar sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok: