21 Kasım 2009 Cumartesi

Rock My Religion





 
 Bu kareleri Dan Graham'ın yazıp yönettiği "Rock My Religion" adlı kısa sayılabilecek 55 dakikalık filmden çektim. Bugün gittiğimiz İstanbul Modern de gösterilen iki filmden biri olan bu  1982-84 tarihli yapım, Rock 'n Roll akımının gençler arasında bir din gibi yayılmasını konu alıyor. Bu söylemi yaparken de dayandıkları yegane kişilik Patti Smith; kendisi de epey enteresan bir kişilik ona ve manifestosuna ayrı bir postta değinmek lazım. Patti'nin yaptığı Rock bir dindir iması Dan Graham'ın objektifinin odaklandığı yer olmuş film boyunca. Zaman zaman Iggy Pop, Jimi Hendrix gibi müzisyenlere de değinilmiş film boyunca, ama özellikle The Doors'a ve tabi ki Jim Morrison'a, Jim'in ağzından ve düşüncesinden yaptıkları rock 'n roll değerlendirmelerine ve Miami konseri olayına yaklaşık 20 dakikalık bir periyot ayrılmış. The Doors'a ayrılan bölümü görünce bir çocuk gibi sevindim ve Jim Morrison'ı mikrofonuna yapışmış görünce hemen boynumda asılı duran kamerama davrandım. Güzel bir tecrübeydi; The Doors'u konserlerinde çekermiş gibi hissettim çünkü onları, en azından Jim Morrison'ı çekebilmem tek yolu buydu. Filmin başında The Shakers adlı bir tarikatın ritüelleri ve rock 'n roll'un ortaya çıkamsıyla tarikatan dağılmasına da değinilmiş ama ben o bölümleri kaçırdım son yarım saati izleyebildim. Filmi şu an internet üzerinden arıyorum en kısa zamanda bulup bitireceğim.

- Film hakkında araştırma yaparken filmin 2008 yılının Aralık ayında MoMA'da da gösterime girdiğini gördüm. MoMA'da gösterime girmiş olan bir filmin müzede gösterilmesi Avrupa'da yılın müzesi seçilen İstanbul Modern'in ne kadar doğru işler yaptığının bir göstergesidir.

- Sarkis-Site sergisini'de zayıf bulduğumu söylemek istiyorum renkli ışıkların kullanımları hoştu ama genel olarak beni pek tatmin etmediğini söylemek istiyorum hele bir bölüm vardı ki  cam tuval'in üstüne yapıştırılmış Lord Of The Rings karakterlerinden oluşan, gezerken Uruk Hai'lara, yeni doğmuş orklara acıdım desem yeridir.

-Film'in tamamını izlemek için linki buldum buyurunuz;

Şarkı; The Doors- When The Music's Over

Hiç yorum yok: